Historik i samma rum!

Häftigt att ha både vävstol och dator i samma rum -bara några meter ifrån varandra men ändå så långt ifrån beträffande teknik. Vävstolen går nästan helt av sig själv -kräver endast en människa som kraft. Dator kräver mycket, el -hur får man det?, många små tekniska delar i själva datorn, bildskärmen, tangentbordet.  Men jag tror att det finns något gemensamt nämligen matematik! För att göra ett dator program så behövs massor med 1:or och 0:or och för att räkna ut varpåtgång, mönster så krävs logisktmatematiskt tänkande. Så varför har inte vävstolarna blivit lika inne som datorerna??? Det måste bero på något annat än just själva matematiken. Något att fundera vidare över denna gråa februaridag!

Kommentarer
Postat av: Mr Fritti

Tänk vad Gunsan kan. Själv hade jag utvecklingssamtal med min chef som försöker tvinga iväg mig på diverse datakurser, men jag har aldrig tid eftersom jag bara arbetar 50%. I Sala är det kallt och mycket halt på cyckelbanorna/ Mr Fritti

2007-02-05 @ 13:39:25
Postat av: Gonzoo

Jo man överraskar sig själv ibland. Det där med lösenordent fick jag påpekat av UllaBella! Ja jag kan tänka mig att du håller på dina arbetstider, ingern onödig övertid. Själv ser jag till att göra så mycket "annat" som möjligt på arbetstiden som jag enl. lag och överenskommelser har rätt till ex imorgon är det motionstimme =qigong.

Postat av: Kermit

En vacker dag kanske jag också upptäcker nöjet med en blogg. Har precis löst internets gåta. Det får räcka de närmsta 10 åren.

2007-02-06 @ 11:09:38
Postat av: christin

fina grejer... hur gör man? kanske vore något att ha men snart är det så många email och skype mms mm man skall kolla av var dag så man inte riktigt behöver komma ut och se folk utan bara kan sitta framför skärmen... vi hörs. Bra jobbat lill faster

2007-02-06 @ 14:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback